training-werkgeluk-duurzame-inzetbaarheid

Spreker, training of workshop: 

Werkgeluk & Duurzame inzetbaarheid (zorg & onderwijs)

Aanvraag >>

"Blije medewerkers = blije klanten = meer succes"

De rol van cultuur in een organisaties gaat een steeds belangrijkere rol spelen in het resultaat. Organisaties met een opvallende, inspirerende cultuur, daar willen professionals graag werken en klanten graag van kopen. Maar bij wie begint het? De organisaties die opvallen vanwege hun duurzame succes laten steeds weer zien dat een focus op medewerkers loont. Zet niet de klant, maar de medewerker op één.

  •  Wat is werkgeluk?

Stel je organisatie zit in crisis, dan moeten er lastige keuzes worden gemaakt. Natuurlijk zal je zorgen dat de organisatie overleeft en gaan beslissingen op korte termijn ten koste van de medewerker. Echter, het gevaar is dat er té vaak keuzes ten koste van medewerkers, ten goede van klanten en omzet worden gemaakt. Dat is de valkuil als de medewerker niet centraal staat. Op lange termijn moeten keuzes namelijk niet alleen goed zijn voor de klant maar ook voor de medewerker, anders is het geen goede keuze. 

  • Waarom is werkgeluk belangrijk?

Wie zijn, als het er op aankomt, degenen die het succes bepalen van een organisatie. Wie maken het grootste verschil in de klantgerichtheid? Dat zijn de talenten, de medewerkers. Wat is nou het verbazingwekkende, deze medewerkers blijken in heel veel gevallen veel beter te weten, dan wel te kunnen achterhalen, hoe klanten echt geholpen zijn, hoe het product of dienst het beste aanslaat. Conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat de focus op medewerkers zichzelf terugverdiend doordat zij nog beter de klant zullen bedienen. Probleem is dat bij veel managers als het er op aankomt nog de angst regeert. Zullen medewerkers wel doen wat we van ze vragen, houden ze zich wel aan de kaders, blijven ze binnen budgetten? Je hoeft talent maar één overdenking mee te geven, handel in het belang van de organisatie. Zo zet je een medewerker centraal en daaruit volgt – in nagenoeg alle gevallen – een uitmuntende klantgerichtheid. Ga maar na, er is toch niets leuker dan een blije klant en elke medewerker zal daar z’n best voor doen. Daar zijn regels, kaders, protocollen en zelfs een focus op de klant niet voor nodig.

  • Lezing: Werkgeluk (ook in de zorg & onderwijs, uit te breiden tot workshop)

In de lezing gaan we ontdekken aan welke knoppen we kunnen draaien om werkgeluk te vergroten. Belangrijke realisatie is dat er voor werkgeluk geen one-size-fits-all model is. Iedere organisatie is anders, heeft een andere cultuur en medewerkers hebben andere behoeften. Arjen doet al jaren onderzoek naar organisaties die opvallen vanwege hun cultuur en die medewerkers centraal zetten in hun strategie. Wat kunnen we leren van deze organisaties, wat zijn de best practices en waar blijken professionals écht behoefte aan te hebben in werk. De lezing is een combinatie van inspiratie en activatie. Inspiratie over hoe werk weer echt leuk kan worden en activatie door gelijk – samen – te kijken hoe deze inspiratie geactiveerd zou kunnen worden in de organisatie. 

Elke organisatie is anders en ik wil zo goed mogelijk aansluiten op de huidige situatie én wens van jouw team, bedrijf of congres. Als je contact opneemt kijken we samen hoe ik van waarde kan zijn voor een blijvend resultaat.

 

Complimenten

"Arjen brengt energie in de zaal, zorgt voor een ontspannen sfeer en durft te confronteren op een manier waarop hij goed de aandacht vast weet te houden maar zonder dat het ongemakkelijk wordt."

Emke Daniels - HR Top 100

"Een inspirerend verhaal! Wat een super goeie leuke simpele voorbeelden om 'de wereld beter te maken'. Allemaal voorbeelden die ik ook weer kan gebruiken bij mijn werkzaamheden. Eigenlijk weet je het wel, maar als iemand het dan op zo'n leuke manier vertelt, word je toch weer wakker geschud."

Irene Mulder - De Rotterdamse Zorg

"Arjen Banach weet energie, dynamiek en content op een pakkende manier te verbinden. Tijdens zijn vermakelijke lezing zet zijn energiek attitude je aan tot een grote glimlach, tot een actieve houding om gelijk aan de slag te gaan met de materie en bovenal tot nadenken. Met veel plezier en interesse!"

Jan Buitendijk - AstraZeneca

"Bij ABN AMRO wilde ik een inspiratiemiddag organiseren voor leidinggevenden. Via via, kreeg ik de naam van Arjen Banach door en uiteindelijk zijn we met hem in zee gegaan voor een uur vol humor en energie gericht op 'het leven bij de bank' . De woorden; professioneel, grappig, ambitieus schieten me te binnen als ik aan Arjen denk."

Bianca Fernandez - ABN AMRO

"Arjen geeft energie. Samen met zijn visie op persoonlijk leiderschap en werkgeluk maakte hij inspiratiedagen tot een groot succes. Net zo gemakkelijk lukt het Arjen om zijn visie en kennis in te zetten voor praktische adviezen voor organisatie, teams en medewerkers. Hij heeft ons met energie op weg geholpen onze strategie tot leven te brengen."

Ria Schuurman - Cosis (zorg)

Wil je een aanvraag doen of graag telefonisch contact voor meer informatie? 


Stuur een bericht, laat je gegevens daarin achter en dan nemen we zo snel mogelijk contact op om samen met jou te kijken of er een goede match is tussen jouw organisatie of congres en Arjen als spreker.

Ook als Arjen niet de juiste spreker is, hij heeft een groot netwerk met collega-sprekers die hij zou kunnen aanraden. 

We raden aan om zo snel mogelijk een datum voor een mogelijke aanvraag door te spelen zodat er een optie in de agenda kan.