"Arbeidsmarktkrapte is slechts een marco-economisch begrip. Voor één werkgever bestaat slechts het gebrek aan onderscheidend werkgeverschap"
Het profileren als een goede werkgever is van cruciaal belang voor organisaties in een krappe arbeidsmarkt. Medewerkers vormen namelijk het onderscheidend vermogen van je organisatie. Alles in je bedrijf is te kopiëren, behalve het talent.
Als Spreker Werkgeverschap laat Arjen Banach zien dat investeren in inspirerend werkgeverschap gaat transformeren van onderscheidende factor naar absolute must. In de Lezing Werkgeverschap maak je kennis met de absolute wetten van het boeien en binden van medewerkers in de wereld van nu.
Arjen Banach als Spreker Werkgeverschap
In de lezing gaan we ontdekken aan welke knoppen er gedraaid kan worden zodat de organisatie zich kan profileren als betere werkgever. Belangrijke realisatie is dat er voor inspirerend werkgeverschap geen one-size-fits-all model is. Iedere organisatie is anders, heeft een andere cultuur en medewerkers hebben andere behoeften. Als organisatiefuturoloog doet Arjen al jaren onderzoek naar organisaties die opvallen vanwege hun cultuur en medewerkers centraal zetten in hun strategie. Wat kunnen we leren van deze organisaties, wat zijn de best-practices op gebied van werkgeverschap en waar blijken professionals écht behoefte aan te hebben in werk? Kortom: wat is de kunst van het binden en boeien van medewerkers?
De lezing is een combinatie van inspiratie en activatie. Inspiratie over hoe organisaties echt opvallen met hun cultuur en activatie door samen te kijken hoe deze inspiratie vanaf morgen geactiveerd kan worden in de organisatie.
- Inspiratie door Inspirerend Werkgeverschap concreet te maken
- Activatie door het geleerde gelijk in de praktijk te brengen
- Interactie, humor en energie!
Lezing aanvragen?