Spreker
Werkgeverschap

Wat is de kunst van het boeien en binden van talent 
in een krappe arbeidsmarkt?

"Arbeidsmarktkrapte is slechts een marco-economisch begrip. Voor één werkgever bestaat slechts het gebrek aan onderscheidend werkgeverschap"


Het profileren als een goede werkgever is van cruciaal belang voor organisaties in een krappe arbeidsmarkt. Medewerkers vormen namelijk het onderscheidend vermogen van je organisatie. Alles in je bedrijf is te kopiëren, behalve het talent. 

Als Spreker Werkgeverschap laat Arjen Banach zien dat investeren in inspirerend werkgeverschap gaat transformeren van onderscheidende factor naar absolute must. In de Lezing Werkgeverschap maak je kennis met de absolute wetten van het boeien en binden van medewerkers in de wereld van nu.

    Arjen Banach als Spreker Werkgeverschap

In de lezing gaan we ontdekken aan welke knoppen er gedraaid kan worden zodat de organisatie zich kan profileren als betere werkgever. Belangrijke realisatie is dat er voor inspirerend werkgeverschap geen one-size-fits-all model is. Iedere organisatie is anders, heeft een andere cultuur en medewerkers hebben andere behoeften. Als organisatiefuturoloog doet Arjen al jaren onderzoek naar organisaties die opvallen vanwege hun cultuur en medewerkers centraal zetten in hun strategie. Wat kunnen we leren van deze organisaties, wat zijn de best-practices op gebied van werkgeverschap en waar blijken professionals écht behoefte aan te hebben in werk? Kortom: wat is de kunst van het binden en boeien van medewerkers?

De lezing is een combinatie van inspiratie en activatie. Inspiratie over hoe organisaties echt opvallen met hun cultuur en activatie door samen te kijken hoe deze inspiratie vanaf morgen geactiveerd kan worden in de organisatie.

  • Inspiratie door Inspirerend Werkgeverschap concreet te maken
  • Activatie door het geleerde gelijk in de praktijk te brengen
  • Interactie, humor en energie!

Lezing aanvragen? 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Wat is Goed Werkgeverschap?

Ondanks de enorme technologische revolutie waarin organisaties opereren is het succes van organisaties nog steeds het resultaat van menselijke prestaties. Maar waarom is goed werkgeverschap zo essentieel?

  • Aantrekken van talent: Als een organisatie zichzelf neerzet als een inspirerend werkgever, trekt het getalenteerde professionals aan (vergeet niet dat talent de werkgevers voor het uitkiezen heeft momenteel). Dit versterkt je team met mensen die echt bijdragen aan  succes.

  • Behoud van medewerkers: Tevreden medewerkers blijven langer bij een bedrijf. Door een positieve werkcultuur te bevorderen, verlaag je het verloop en bespaar je kosten in werving en training.

  • Concurrentievoordeel: In een concurrerende markt onderscheidt een sterke werkgever zich van andere organisaties. Potentiële klanten (en investeerders) willen zaken doen met bedrijven die hun medewerkers waarderen. Een positief imago straalt immers uit naar buiten.

  • Innovatie en productiviteit: Een gelukkige werkomgeving stimuleert creativiteit en productiviteit. Het zal je niet verbazen dat organisaties die hun medewerkers centraal zetten, innovatiever zijn en betere resultaten behalen.

Het boeien en binden van medewerkers

De betrokkenheid van medewerkers bij hun organisatie is van cruciaal belang. Het 'boeien en binden van medewerkers’ is om die reden een belangrijk vraagstuk. Als organisatie wordt het steeds belangrijker om een cultuur te creëren waardoor medewerkers energie krijgen van werkzaamheden en waardoor ze trots zijn op hun werkgever. Steeds meer organisaties zetten medewerkers centraal, laten zien dat het boeien en binden van medewerkers mogelijk is en trekken hierdoor moeiteloos talent aan.

Complimenten

"Een inspirerend verhaal! Wat een super goeie leuke simpele voorbeelden om 'de wereld beter te maken'. Allemaal voorbeelden die ik ook weer kan gebruiken bij mijn werkzaamheden. Eigenlijk weet je het wel, maar als iemand het dan op zo'n leuke manier vertelt, word je toch weer wakker geschud."

Irene Mulder - De Rotterdamse Zorg

"Voor de Employer Branding Summit van Recruiters United hebben we gekozen voor Arjen Banach omdat zijn kennis en ambitie naadloos aansloten bij het thema van dit event. En dat was een goede keuze; met veel plezier met hem samen gewerkt!"

Nicoline van Mulken - Recruiters United

Tijdens onze ontbijtsessie voor bijna 100 HR professionals lukte het Arjen de ogen te openen waar het gaat om het belang van employer branding bij vooral de millennial. Met veel enthousiasme en interactie bracht hij een positieve energie in de zaal en door concrete voorbeelden te benoemen wist hij de bezoekers te inspireren.

Leon Klompstra - NDC Mediagroep

"Arjen geeft energie. Samen met zijn visie op persoonlijk leiderschap en werkgeluk maakte hij inspiratiedagen tot een groot succes. Net zo gemakkelijk lukt het Arjen om zijn visie en kennis in te zetten voor praktische adviezen voor organisatie, teams en medewerkers. Hij heeft ons met energie op weg geholpen onze strategie tot leven te brengen."

Ria Schuurman - Cosis (zorg)

Kies Arjen Banach...

  • Voor een frisse blik op hoe verandering leidt tot winnende organisaties.
  • Voor een innovatieve kijk op hoe werk te organiseren en de rol van cultuur hierin.
  • Voor het doorbreken van remmende factoren en durf om te experimenteren.
  • Voor een flinke dosis energie, humor en interactie.

Niet geschikt...

  1. Als professor met een verhaal dat bol staat van de wetenschappelijke onderzoeken en theoretische modellen zonder praktische inslag.
  2. Voor een analytisch hoorcollege managementfilosofie met bijbehorende powerpoint van 100+ slides.